Vilken jävla dag

Igår hade jag min helvetesdag nr ett. Det började med att jag och Josefin var på väg till jobbet.
Väl på tåget så berättar dem att stationen där vi ska hoppa av är avstängd, Karlbergs station är avstängd, just den stationen där vi ska hoppa av. Vi kommer alltså längst till T-centralen.
Sen stannar tåget helt plötsligt i tunneln. Både jag och Josefin håller masken, men vi båda känner att paniken kryper i oss, vi pratar om alla möjliga orsaker till varför tåget stannat, "tåget är kapat", "det brinner i tunneln och dörrarna går inte att få upp".
I  tunneln får vi stå ett jävla tag. När vi väl surt går av i t-centralen och beger oss till norrmalmstorg där bussen mot gärdet går så inser vi båda glatt att bussen ska komma om bara några minuter. Kanske har vi turen med oss?
Bussen kommer i tid men när vi ser den komma imot oss. 76an mot Ropsten. Så svänger den jävla bussen fel och åker bort mot biblioteksgatan och skiter i att vända om, Jag vill så gärna ge den där jävla busschauffören en ros, med tanke på att jag tycker synd om honom som är så jävla dum i huvudet.
Vi fick helt enkelt ta nästa buss och vi kommer inspringandes i lokalen precis i tid. Väl på jobbet flyter det på ganska bra och jag fick sälja mina första lotter, Josefin däremot sålde lika mycket som toppsäljarna, lite småsurt men jag är glad för hennes skull.
Efter jobbet äter vi middag på donken, sen rullar vi därifrån och snart därpå kommer jag på att jag glömt min plånbok någonstans. Bankomatkort, pengar och leget var alltså borta. Det Josefin frågar direkt är
- hade du Toxic kortet där?
haha, det var det hon var orolig över. söt tös ;)
men efter många om och men så hittar vi tillslut min kära på mcdonalds, underbara personal som tog om hand om den.
Meningen var att jag sen skulle åka och möta upp Jennifer och hennes vänner på Jennifers födelsedag och sen gå på krogen men efter det här var mitt humör i botten.
Så istället bar det av mot Huddinge och väl där bestämmer vi oss för att hyra en film, rör oss mot hurbutiken men inser att kl är 23:00 och att den är stängd. Kommer på den smarta ideen att JA, vi kan köpa en film. Går till Shell, köper nya American pie. Inser att vi inte har någonstans att se filmen. Jävlar också. Åker till Josefins busshållsplats, står där hur länge somhelst och fryser ballarna av oss. BLÄ.

Puss och kram / ThereseLo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback