Att såra är värre än att bli sårad.

Det värsta som finns är faktiskt att såra någon. Det är mycket värre än att själv bli sårad. När man själv blir sårad så vet man att det inte går att göra någonting åt det, man kan bara må dåligt. 
Däremot när man sårar någon annan så vet man att man kan få någon att må bra igen.
Jag antar att man måste ta sig själv i första hand i en sådan här situation, men det gör fan ondare i mig att veta att någon där ute mår dåligt på grund av mig, och att jag skulle kunna hjälpa den här personen till att må bra igen, men det skulle vara till priset av mitt eget välmående. Just nu känns det som om att det inte skulle spela någon roll..

Kramar / ThereseLo

Kommentarer
Postat av: Sara

Tänk efter varför du tror att du sårar den personen.Finner du inget svar så är det antagligen för att du inte känner något för den, och det behöver inte vara något negativt i det hela:) vem vet du kanske gör personen en tjänst. Man ska heller inte utsättas för något man absolut inte vill. Du har bollen antingen tänker du på dej själv eller på personen.

Du kanske sårar personen mer genom att bara finnas vid dens närhet en dag, och nästa dag inte. Din osäkerhet får dej och den personen att må dåligt inget mer. Kän efter snabbt vad du vill och inte vill så kommer du att må bra oavsätt vilket val du än gör.

Hoppas att du inte tog illa upp med det jag skrev:)Bra att du är ärlig om vad du känner;) inte många som kör samma metod som dej. Lycka till och man får hoppas på att allt löser sig puss puss

2008-03-08 @ 23:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback