Fint folk kommer alltid sent!

Igår kväll var en kall kväll.
Jag och Josefin åkte in till stan för att möta vänner. Vi mötte ett stycke trötta vänner, som halkade runt på isen och gav mig ett par skadeglädjande skratt och efter det mötte vi ett stycke vänner som var fulla som kastruller. Dessa skånska vänner befann sig på något som tycktes vara hippisarnas paradis. Vi umgicks ett tag, brädade några andra tjejer och tog sen en sväng förbi McDonalds på söder.
På väg hem inser jag och Josefin att tunnelbanan slutat gå, så i kylan börjar vi promenera götgatan ner till slussen. Efter ett antal misslyckade försök att komma hem till Segeltorp ringer vi en taxi.
Det ryktas om att temperaturen utomhus för våran lilla tripp på ett par timmar var 10 minus grader. Inte konstigt att vi höll på att frysa en och en annan kroppsdel av oss.

Idag hade vi bestämt möte med skåne och skåne klockan kvart över 2 inne i stan. Jag och Josefin befinner oss inne i stan runt 4 snåret. "Fint folk kommer alltid sent", eller hur är det man säger? I det här fallet var det nog mer åt "trött folk kommer alltid sent" hållet.
Dagens spenderade iaf åt att spela laserdome, det är alltid lika kul att känna sig som om att man är i ett tv spel, sen att jag och Josefin kom sist, ja det är en annan historia...

Kramar / ThereseLo

Kommentarer
Postat av: Jossi

Kom vi sist? Det måste jag ha missat. :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback