Ett vuxet beslut.

Så är det ännu en gång helg. Det är som att veckorna bara spolas bort i en ruskig fart, absolut ingenting jag vill klaga över. Men det är lite lustigt hur fort tiden går.
Snart ska det komma snö också, mysigt tycker jag.

Igår gjorde jag ett vuxet beslut.
Häromdagen var jag i en affär och hittade ett par byxor jag ville ha så jag la undan dom och åkte igår för att införskaffa dessa byxor. När jag väl kommer dit blir jag fundersam, jag vet att om jag köper dom här byxorna har jag inga pengar att göra något kul för i helgen. Så jag bestämde mig för att inte köpa byxorna.
Det svider, jag gillar att leva utöver min budget.
En dag kommer jag ju flytta hemifrån och då kan det ju vara bra att ha pengar till att betala hyran istället för att ha en massa nyinköpta kläder. Dem släcker ju varken hunger eller betalar hyran åt en.
Så någon gång måste det här få ett stopp, kanske kan det bli nu...

ThereseLo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback