Some thoughts

Tänk alla de människor som blir bortrövade. Det händer varje dag, säkert flera gånger om dagen. Runt om hela världen.
En del blir bortrövade för att bli mördade, en del blir bortrövade för att låsas in och torteras, många av dem blir våldtagna. Man hör om det varje dag, läser om det i tidningar.
Man läser om tjejer som har varit i årslånga förhållande som sedan utan förvarning blivit torterade, lemlästade och mördade.

Samtidigt som man läser om det så tänker man tanken "något sånt där kommer aldrig hända mig". Jag kommer aldrig bli bortförd när jag är på väg till bussen, jag kommer aldrig bli inslängd i en skåpbil när jag är på väg hem från nattbussen. Min pojkvän skulle aldrig binda fast mig vid ett element och hugga mig ett tiotal gånger över hela kroppen, han skulle aldrig kväva mig när jag badar i badkaret.

Den brutala sanningen är ju den, att de här hemska öden måste möta någon. Offer möter sina mördare varenda dag. Offer som förmodligen har tänkt precis samma tanke som vi alla gör när vi hör om sånna här ofattbara händelser. Vi lever i en värld där det måste hända någon, någon måste bli offret.
Det är en sjuk värld vi lever i, och det är förbannat jävla synd....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback