Världens bästa låttext

När jag en dag ska se tillbaks
När jag vet att åren gått
Vill jag känna att jag gjort
Vad jag kunde av den tiden som jag fått
Aldrig stå med saknaden av vad jag förnekade
Inte minnas att nåt stort gått förlorat för jag nånsin tvekade

Vill vara fri att öppna alla fönster
Känna vindarna som leker i mitt hår
Bara vara den jag är och få välja själv den väg jag går

Handen på hjärtat, vem kan lova
Att man kan stå för allt som man sagt
Jag blir förändrad i din närhet, styrd av en osynlig makt
Handen på hjärtat, vem kan säga
Att det är sant att ensam är stark
Vem kan mot strömmen av din kärlek, segla sin båt utav bark
Jag har ett liv och vill leva det nu
Och med handen på hjärtat, mitt liv är du

Som ett barn som har en blick
Lika oskuldsfull och klar
Vill jag se mig runt omkring
Vill jag våga ta de chanser som jag har

Och jag vill stå för misstag som jag gjorde
Och vem vet jag kanske gör dem om igen
Jag vill växa som ett träd tills jag nästan når till himmelen

Handen på hjärtat, vem kan lova
Att man kan stå för allt som man sagt
Jag blir förändrad i din närhet, styrd av en osynlig makt
Handen på hjärtat, vem kan säga
Att det är sant att ensam är stark
Vem kan mot strömmen av din kärlek, segla sin båt utav bark
Jag har ett liv och vill leva det nu
Och med handen på hjärtat, mitt liv är du


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback