When the rain won't stop.

and the rain just keeps falling down. Ja, det är sant.

Imorse vaknade jag av pang och bom, åska och dunder. Ingen vidare start på dagen. Lyckades tillslut somna om men vaknar ännu en gång av brak. Den här gången lät det ännu värre.
När jag vaknar till lite inser jag att det är  någon som står och slår med en hammare i vår vägg. Jag blir rosenrasande men är för trött för att orka ta reda på vad som händer. Min roomie Emma kollar ut genom fönstret och skriker till, utanför fönstret står det en filur i stor gul dräkt och hamrar på vår vägg.
Många tankar går runt i våra huvud tills vi inser att det är "the cable guy" som har kommit för att hedra oss med sin högljudda närvaro. Finfint.

Undrar ifall det ens går att gå utanför dörren idag, tveksamt. Så mycket regnar det. Jag borde pallra mitt arsle till en bank och skaffa kontokort. Jag trodde aldrig jag skulle behöva säga det här. Men isåfall måste jag först och främst köpa ett paraply. Ett paraply i Kalifornien. Fyfan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback