Hemlängtan

Igår mitt under förfesten fick jag en sådan våg av hemlängtan att det nästan var läskigt. Jag undrar ju lite varför just då och varför, men så är det.

Jag tror min hemlängtan fortfarande sitter kvar. Det har väl förmodligen med att göra att det är nära nu, att jag snart åker hem. Jag kände så här precis innan jag åkte hem förra terminen med.

Från imorgon
är det exakt två veckor kvar tills jag sitter på ett plan hem och förmodligen lämnar Santa Barbara bakom mig för alltid. Det kommer vara fruktansvärt svårt att vinka hejdå till den bästa tiden i mitt liv.

Men jag saknar hemma. Idag gör jag det. Jag saknar att kunna bylsa upp sig i vinterkläder. Att känna vintersolen lysa i ansiktet och höra kramsnön knastra under fötterna.

Jag saknar att kunna krama min mamma och pappa när jag vill. Jag saknar att kunna ringa Josefin när som helst. Jag saknar min säng och jag min mammas mat som är 100 gånger godare än min egen.

Det ska bli så fint att komma hem till juletider. Träffa släkten och njuta av det mysiga med julen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snart är du hemma med halmen Tessa,då ska vi mysa (:

2010-11-29 @ 19:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback