The tough truth

Varför är det så himla svårt att veta vad man vill med sitt liv? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för att göra just en sak. Just nu blåser det verkligen olika vindar och viljor i mitt huvud. Någon spelar trummor.

Jag beundrar folk som på en gång vet och alltid har vetat vad de vill göra med sitt liv. Jag beundrar folk som tivivlar men som till slut bestämmer sig.

Det är ju mitt liv och det är mig jag måste sätta först och det är min vilja jag måste tänka på, det är min vilja jag måste följa. Men om man inte har någon vilja då?

Du som
redan vet vad du vill göra tänker väl att den kommer med tiden, men tänk om min vilja inte kommer med tiden då? Vad fan ska jag ta mig till då? Välja något random och vara olycklig för resten av livet?

Jag tror
iofs att jag vet vad jag vill göra när det är dags att bli seriös. Jag vill plugga bildjournalist i Sundsvall, det svåra med den utbildningen är att den enbart erbjuds på hösten och att de inte går på betyg utan på prover.

Samtidigt som jag vill åka hem nästa termin, hem till mina nära och kära. Att äntligen slippa sakna dem, så vill jag ändå säsonga i Åre. Tjäna pengar och bara leva livet i skidkläder på en snowboard.

Det som ger mig störst chans att komma in på utbildningen i Sundsvall är väl egentligen att stanna kvar här en termin till, att forsätta läsa journalistik, ta fler fotokurser och kanske läsa en till photoshop kurs. Samla på mig erfarenhet så jag kan göra bra ifrån mig på intagningen till skolan i Sundsvall. Samtidigt samla högskole poäng.

Samtidigt skulle jag behöva vara hemma så att jag kan göra högskoleprovet.

Nej fyfan vad svårt det här är. Man kanske borde göra något random istället. Plugga en termin på Hawaii eller varför inte åka och jobba i Barcelona eller Paris?

Det vore så mycket enklare om världen var mindre, om världen inte var full av så många möjligheter.

Vad fan, hur ska jag kunna bestämma mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ordnar sig take it cool, men en säsong till i USA är då inget alternativ!

2010-10-21 @ 19:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback