Jag antar det är det här man menar med ett öppet förhållande

Igår zappade vi lite mellan kanalerna och upptäckte till vår förtjusning att Fråga Olle sändes. När vi började titta så handlade det om någonting som för mig är oerhört konstigt - Par som har sex med varandra och som tänder på att se deras pojk/flickvän ha sex med andra. Jag tror jag satt och gapade igenom hela inslaget när det handlade om dem.

 

Om jag tänker lite, vrider och vänder lite på saker och ting så kan jag förstå att man kan tända på att se sin partner ha sex med någon annan. Jag kan tänka mig att det har att göra med att man vill se sin partner njuta - Det spelar ingen roll med vem.

Däremot kan jag inte acceptera det och skulle aldrig vilja se någon jag tycker om vara så nära någon annan.

 

 Det här paret tyckte även att det var okej att ha sex med andra var för sig. Vara med vem som helst så länge det inte fanns några känslor inblandade. Det är den här biten jag bara inte kan förstå. För mig är det helt obegripligt.

 

 Sex ska ju vara någonting fint. Något man delar med någon man tycker lite extra mycket om. Något man gör med någon som man vill dela det absolut mest intima med. Sex komplicerar alltid saker. Det har det i alla fall alltid gjort för mig.

 

Människor är ju självklart inte likadana, tur är väl det. Hade vi alla varit likadana hade jag ju inte haft någonting att skriva om nu. Ingenting att reflektera över. Mitt liv och alla andras för den delen, hade helt klart blivit lite tråkigare.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Sv: Eller hur!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback