Att spela spelet

En vän berättade för mig att det finns en tråd på flashback som handlar om varför Stockholmstjejer gillar killar från Norrland. Slutsatsen de kom fram till var att de norrländska killarna inte "spelar spelet". Min vän som är från Norrland undrade till och med vad som menades med det. Jag tycker det är så otroligt underbart.
 
För alla er som läst boken "The Game" av Neil Strauss så vet ni exakt vad spelet är för något. Det går helt enkelt ut på att dissa, spela svår. Även fast man faktiskt är intresserad av personen. Jätte konstigt, jag vet. Men det här är i alla fall något som används flitigt i Stockholm.
 
Jag har själv spelat spelet alldeles för många gånger. Det fungerar, det gör det. Men min kopp har runnit över. Innan jag flyttade till Sundsvall så var jag så otroligt trött. Så otroligt trött på komplicerade människor, på folk som inte var tydliga. Samtidigt var jag fast i ett spel som jag inte ville vara i men som jag på något vis inte kunde komma ur.
 
Man ska inte leka med människor. Det spelar ingen roll på vilket sätt. Människor gråter, de blir varma inombords, de skrattar. De känner.
Man borde jämt vara ärlig, borde alltid vara klar, borde alltid visa vad man känner. Det är det jag tänker göra. I alla fall försöka...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback