Mycket vill ha mer

Jag borde egentligen göra iordning mig för nollning vid det här laget, men jag orkar inte. Det känns verkligen att man inte är 18 längre. Man tror inte det. Ni tror säkert att jag skojar men jag gör inte det. Känner mig helt slut dagen efter en festkväll. Det tar i princip hela dagen efter för att jag ska komma igen. Vi har nollning i en och en halv vecka till så jag tror att jag tar lite ledigt. Man får det.
 
Idag på vår föreläsning om journalistikens grunder så kom det in en kille och skrek "är det ni som är de nya journalisterna"?
Alla vände sig såklart om och spände blicken i honom. Killen började gorma om att regeringen var korrupt, att våra lärare var opålitliga och att allt vi gjorde på facebook, alla sms vi skickade var synliga.
Det hann gå många tankar i mitt huvud medan killen pratade. Allt ifrån att det var icensatt, att han faktiskt menade allvar och att det kanske var nollning cirkulerade i mitt huvud. När killen sen fint blivit utledd ur klassrummet så får ju vi självklart veta att allt var icensatt, att vi sen på 20 minuter skulle skriva ihop en artikel om det som precis hade hänt. Rolig grej att vara med om. Hoppas mittuniversitetet bjuder på fler sådana här överraskningar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback