Kanalerna och broarnas stad, dag 4

 
Dagen började som vanligt med att åka båt i femtioelva år. Varmt, men mysigt. Den här dagen gick turen till ön Murano som vi var tvugna att byta båt för att komma till. 
 
 
Självklart blev det tokigt när familjen Loberg ska göra någonting och vid byssbytet satte vi oss på fel buss och hamnade någonstans långt ut i ingenstans. Vi försökte kommunicera med en italienare som inte kunde engelska. Genom gester, leenden och skratt förstod vi tillslut hur vi skulle ta oss till rätt ö. 
 
 
Tillslut kom vi fram till Murano som är känd för sitt glas
 
 
Eftersom ön är känd för sina glas besökte vi självklart ett glasblåseri.
 
 
Murano
 
 
Om man gick lite utanför turiststråken kom man till ett helt öde Murano. Jag tror jag aldrig varit så varm i hela mitt liv. 
 
 
Det var inte bara jag som var varm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback