Omedveten spädbarnsmisshandel.

Igår när jag satt på bussen hem ifrån Skärholmen så hände en otäck sak. På bussen kliver det på två muslimska föräldrar tillsammans med sitt spädbarn liggandes i en vagn. De ställer sig i mitten av bussen där barnvagnar ska stå, sätter i bromsen på barnvagnen, men de låser inte fast barnvagnen i väggen som man ska göra.
Bussen åker en bit men i en rätt kraftig sväng så faller barnvagnen plötsligt rakt fram mot dörren och spädbarnet trillar ur vagnen ner i trappan precis innan dörren. Föräldrarna är snabba på att plocka upp barnet men barnet skriker för fulla rullar. Vilka föräldrar är så jävla puckade att de inte ser till att ungen sitter säkert? stackars barn, jag vet inte vad som hände med ungen men det kan ju ha gått riktigt illa. Men det är inte allt...
Mamman plockar upp ungen och sitter och försöker tysta den i knäet, men i nästa sväng faller barnvagnen ännu en gång framåt.
Hur är man funtad om man fortfarande inte låser fast vagnen när något sådant redan har hänt? 
Dessa två människor borde ha tänkt efter en extra gång innan de bestämde sig för att skaffa barn!

image291



Kommentarer
Postat av: Tessan

Attans, vad läskigt! Folk borde verkligen tänka efter, vem som helst borde väl fatta att en barnvagn inte står säkert av sig själv i en buss.

Postat av: Jasse

Vad jobbigt att behöva sitta och se på medans de gör samma mistag igen.Stackars barn säger jag bara!

2008-05-14 @ 01:01:42
Postat av: thereselo

ja stackars barn. det bara skrek och skrek. jag hade stor lust att ta barnet och springa.

2008-05-14 @ 01:18:55
Postat av: thereselo

ja stackars barn. det bara skrek och skrek. jag hade stor lust att ta barnet och springa.

2008-05-14 @ 01:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback