Kreativitet kan dö.

Varför är människor så¨otroligt mer kreativa när de är ledsna och olyckliga? Ett par veckor sedan målade jag som en galning. Stod i trädgården och kastade färg på en stor canvas duk. Rött, svart och vitt. Ilska, sorg och frustration rann ur min kropp och rakt ut på duken.

Sen började jag på en tavla, en tavla som står mot väggen i mitt rum. En påbörjad tavla som stirrar tomt och känslolöst tillbaka på mig. Jag skulle vilja ge den liv, men jag har ingen lust. Ingen lust alls faktiskt...

Imorgon är jag ledig heeeela dagen. det ska bli hur skönt som helst. Dessvärre får jag ingen sovmorgon för jag måste till optikern, enda tiden de hade. Jag har fått något skit med ögonen. FAN!


Kommentarer
Postat av: Modell/fotograf sandra

Spännande.. japps men jag ska söka :)

Postat av: Anonym

nej, nu ska vi inte vara sånna ;)

2009-08-16 @ 21:56:16
URL: http://shallow.blogg.se/
Postat av: Kalle

Du får lära mig måla, jag vill lära mig, verkar så avslappande på nåt vis! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback