Inte bara rosor...

Jag har ångest inför imorgon, min första lektion är writing/reporting. Den svåraste lektionen jag har. Just nu mår jag illa av pressen. Självklart får jag mig själv till att tycka att det här är värre än vad det är, vet bara inte hur jag ska lyckas att inte göra det.
Det är bara någonting med det där att man måste skriva en text som ska vara felfri på engelska och sen ska man sitta och läsa upp den i en klass där jag och Tina är de enda internationella studenterna. Ingen press, ingen press.
Jag hoppas det blir bättre, att den här jobbiga magkänslan jag har försvinner, det verkar bara så tufft. Jag pratar alldeles för mycket svenska här nere så jag har inte kommit in i det här med engelskan heller. När jag väl lyckats med det kommer det nog kännas bättre.

Jag har träningsvärk också, jag var ute och joggade en halvtimme igår och gjorde några situps. Det resulterade alltså i att jag har fetingträningsvärk i låren. Förstår ni då hur otränad jag är?
Ne Therese, keep running. Be trained.

Nu låter det som att min vistelse här suger, så är det inte. Det är underbart här på alla sätt och vis. Det är bara den där jävla kursen i reporting som får min mage att vändas ut och in.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till på lektionen, man klarar alltid mer än man tror och skriva är ju verkligen någonting som du behärskar och läraren kommer att ha överseende med din engelska (ialla fall i början hihi)



Mamsen

2010-02-02 @ 11:04:38
Postat av: Anonym

Lycka till på lektionen, man klarar alltid mer än man tror och skriva är ju verkligen någonting som du behärskar och läraren kommer att ha överseende med din engelska (ialla fall i början hihi)



Mamsen

2010-02-02 @ 11:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback