Det där livet som vänder.

För dagen sitter jag på BTs lokalredaktion i Kinna och jobbar som reporter. Det slog mig alldeles nyss hur livet kan ta en vändning bara sådär. För ett år sen hade jag ingen aning om att jag skulle spendera så här mycket tid i Borås, än mindre i Kinna och Svenljunga. Två orter som jag knappt ens hört namnet på innan.
 
Hade jag fått det berättat för mig för ett år sen hade jag kanske rynkat på näsan och tänkt "nä fyfan". Men det är inget fy fan här heller. Jobbet jag har just nu är fantastiskt, att få komma ut och träffa människor och få uppleva saker inte mångra andra får samtidigt som du får betalt för det. Det är inte fy skam alltså. Och Borås är jättemysigt.
 
Så nu sitter jag här i Kinna, en ort som inte är alltför stor. Lugnet ligger över redaktionen och allt ljud jag kan urskilja är trafiken som åker förbi utanför de stora fönstren. Jag gillar att skriva, älskar att skriva! och det är otroligt roligt att faktiskt få pröva på det på riktigt. Jag är väldigt ringrostig, men man måste ju börja någonstans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback