Lidköping och efterfest

 
På lördagen i Lidköping gick vi på melodifestivalefterfesten. Där sprutade de vinnande bidragen champagne och de förlorande kramades med varandra. Christer Björkman var redigt berusad och stod och hängde på andra. 
 
 
Jag hade enbart med mig kameran för att ha bilder som minne, otroligt skönt att bara få koppla av och slippa känna att jag behövde leverera något. 
 
 
Några dagar tidigare träffade vi Janerik Henriksson som är fotograf på TT. Även den här kvällen hängde han med oss. Det var otroligt roligt att träffa honom och få höra flera historier om hans lååååånga karriär som bildjournalist. Även roligt att ha ett ansikte på ett namn som titt och tätt dyker upp i tidningar överallt. 
 
 
 
En random, vacker tjej på dansgolvet ryckte tag i mig och tyckte att jag också skulle få vara med på bild. Det gick inte att protestera så det var bara att fint ge över min kamera till henne. Min blick säger ju ganska mycket om vad jag tycker om det. Av någon anledning tyckte hon inte att Janerik skulle vara med på bilden. 
 
 
Den här unga mannen hade ett extra gott öga till Martin. Mycket underhållande.
 
 
Mitt i smeten står Linus Svenning och en reporter från Aftonbladet. 
 
 
Jag fick med båda dessa upp på dansgolvet vilket jag tyckte var en bragd. 
 
 
Jag och Martin blev kallade för superteamet av cheferna på kulturen, så det var kul. Lite trist att Martins praktik på BT är över nu och att det inte blir någon mer Melodifestival för oss i år. Jag har verkligen haft jättekul och det är verkligen något som jag lärt mig jättemycket på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback