Där palmerna svajar och vattnet är turkost, Del VII

 
Då kör vi fler bilder från Mauritius, såhär ett halvår efter resan. Jag vet inte vad det har varit med mig, det där med att redigera bilder har inte alls känts så kul och jag har bara samlat massvis med bilder på hög. Det är dags att ta tag i det. 
 
 
VI åkte till Le morne som välkomnade oss med sol. Jag och André tog med pappas Go pro för att se oss omkring längs med stranden. Vi hittade en krabba och badade lite längs med stranden. 
 
 
Det som är speciellt med den här stranden är att ett stort berg välver upp bakom den. 
 
 
Molnen intog tyvärr stranden och tog bort färgerna i vattnet. 
 
 
Le morne
 
 
Vi tog en annan väg hem för att se den riktiga lokalbefolkningen och de ställen som inte är typiskt turistiga. För att se det riktiga Mauritius. 
 
 
Jag fotade genom fönstret och såg lokalinvånare stå och hänga och prata med varandra vid leksaksaffären. 
 
 
 
 
 
 
En man som sa sig vara en gammal polis började prata med pappa genom bilfönstret. Tydligen såg vi lite lost ut. 
 
 
Nästan hemma kom en liten regnskur och det var skönt att sitta under skydd i bilen.
 
 
Berg finns det gott om på Mauritius. Det är ju trots allt en vulkanö. När vi senare kom hem på kvällen var vi redigt trötta på att åka bil. Mauritius är inte stort men det tar längre att åka tvärs över hela ön, än vad man tror. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback