Nyöppning Ellelle

Haha, gårdagens utgång gick inte direkt till världshistorien. Eller jo kanske, men isf till en av de sämsta utgångarna någonsin.
Kvällen började hemma hos Renee där söta hon gav mig manikyr och bjöd mig på några öl, vilken lyx va?
Sedan drog jag i min ensamhet in till stan, väl där inne började det dåligt redan när jag kom in. Vi skulle besöka Ellelle, en nyöppning på berzelii bar. Jag mötte Josefin och Josefine utanför Berzelii.
Först och främst kom jag för sent så listan hade slutat gälla. Sen var kön otroligt jävla lång, det var inte ens en kö, det var en klunga. Så vi bestämde oss för att dra till Laroy istället, när vi nästan är där kommer mina vänner på att FAN vi måste ta ut pengar. 
Så gick vi på jakt, hittade en bakomat, det gick bara att ta ut 500 lappar vilket inte tillfredställde mina vänner, vi gick vidare och var tillslut närmare Berzelii än Laroy. Så vi bestämde oss för att pröva lyckan i kön/klungan ändå.   
Vi fick som tur var lite förtur och så gled vi in i lokalen, väl där inne möttes vi av sjukt mycket folk. mer än på helgerna. Jag josefin och josefine stod med öppna munnar och bara glodde. Vad i helvete gör så mycket folk ute på en onsdag?
Men på Ellelle gillade vi inte riktigt atmosfären, det sämsta var musiken, den var absolut inte kul att dansa till, så runt kl halv 2 så lämnade vi Berzelii och satte oss på donken, där utspelade sig kvällens höjdpunkt, vi satt i timmar och försökte tyda folk, det var massmördare, otrogna kontorsnissar och folk som skulle elda ner julgranen på norrmalmstorg.
När det roliga var slut och han som vi trodde var en massmördare hade tittat lite för mycket på oss och gav oss alla rysningar längs ryggraden så smet vi därifrån.
Nattbussen till huddinge gick om 50 minuter så vi valde att ta första bästa bussen som kom, vilken var till Fruängen, och det visade sig vara en jävla omväg. Det kändes som om bussen gick långt åt helevte, ner till Danmark, upp till Norge och sen in till Hägersten. När vi sitter på bussen kommer vi på den smarta att det inte går några nattbussar från Fruängen, så vi är tvungna att hoppa av i Bredäng och gå till Segeltorps centrum. Där går inga bussar heller.
Så när vi har vridit på situationen ett par gånger och förbannat oss över allt möjligt för att hitta en lösning på vårt problem så kan vi inte komma fram till någonting annat än att någons föräldrar måste gå upp ur sin varma säng och komma och hämta oss. Den utvalde fick bli Josefins snälla mamma, och så kom vi alla hem tryggt tillslut.
Nu är jag grymt trött på krogen och känner bara avsmak, men jag har lovat bort mig i helgen, så jag antar att jag är tvungen att tagga till ändå. 
 
Mvh / ThereseLo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback