Jag äger mitt djur, alltså får jag plåga det om jag vill?

Hallå alla söta! Igår läste jag ett blogginlägg av en kille som tycker att man kan göra vad man än vill med sitt husdjur, just för att man äger det. Du kan läsa inlägget HÄR

I det här inlägget säger han att om man känner sig lite skjutglad så har man rätten att skjuta sitt eget husdjur, känner man för att plåga det lite, ja då får man göra det. Jag tycker att det här är en hemsk tanke och jag önskar att han aldrig någonsin haft ett husdjur eller kommer att skaffa sig ett. 

Personligen tycker jag att det är ännu lägre att plåga ett djur än en människa, en människa får en ärlig chans till att försvara sig, däremot så kan inte ett djur säga emot och de har heller ingen chans till att kunna spreta emot och slå sig loss. 

Som människa har ens föräldrar allt ansvar över dig tills du fyllt 18, är det då deras rätt att skjuta dig då de känner sig lite skjutglada? 

Hemska människa, skaffa ett samvete. Djur har också känslor och kan känna smärta. 

image300

image291

Kommentarer
Postat av: C

Det finns ingenting jag hatar så mycket som djurplågare.

Postat av: Sabrina

Tack för kommentaren i min blogg. :)

Angånde det här inlägget har du så otroligt rätt. Förstår inte hur vissa tänker när det gäller djur. Bara för att man äger ett djur på ett papper betyder inte det att man äger djurets själ.

2008-04-29 @ 01:57:11
URL: http://ssaabbii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback