Förmågan att klicka med en människa.

Varför är det så att man klickar med vissa personer och med vissa inte? Tänk vad lätt det skulle vara om man klickade med precis alla människor man träffade, vilken fin och vacker värld vi skulle ha. Alla skulle tycka mycket om varandra och ha hur kul som helst hela dagarna.

När det gäller vänner så är det nog rätt bra att man inte klickar med alla, det hade varit lite jobbigt om man gick runt och blev bästa vän med precis alla man träffade. Vad många vänner man skulle ha att träffa. Det är ju guldvärt att ha en nära vän, som vet allt om en och som man alltid känner för att vara med. Att ha flera sådana skulle vara grymt tidskrävande och kraftansträngande.

Pojkvänner däremot... Där vore det rätt skönt att kunna klicka med precis vem som helst, det hade varit lätt att hitta sin drömkille, samtidigt så vore det nog jävligt jobbigt att gå runt och klicka med killar överallt, skulle nog vara svårare att vara trogen i ett sånt fall.

Men varför är
det så fruktansvärt svårt att ens klicka med någon? Är det mig det är fel på, eller har jag bara inte träffat den där killen som ska komma och ta mig med storm? Eller är det jag som är för kräsen och aldrig blir nöjd? Jag skulle nog tro att det är en blanding av båda.

Det klickade en gång för inte alltför länge sen, han var så fin på både insida och utsida, men jag vågade aldrig chansa och chansen gled mig ur händerna. Jag förstod nog inte riktigt heller hur bra vi faktisk gick ihop och hur bra han fick mig att må. Livet är bra typiskt....





Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för din kommentar, tro det eller ej men det var nog det jag behövde höra för att förhoppningsvis släppa det helt, om inte så är jag en bit på väg. Och det där med att klicka med personer, du är inte ensam, jag känner precis likadant!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback