Matematik är självmord.

Idag har varit en hård dag. Det vara bara upp och hoppa och iväg till skolan, till min kära Ma C.
När jag suttit halva lektionen och försökt klura ut hur alla dessa konstiga och svåra matte tal ska lösas så uttrycker min lärare sig så fint som.
- Vi håller ju på med grunderna till Ma B just nu, så när vi väl kommer till Ma C så kommer ni förmodligen klara det jätte bra.
Jag slungandes direkt ur mina tankar på x upphöjt i 3 och tittade med öppen mun på min lärarinna. Skojar hon med mig? Jag förstår verkligen ingenting av den matten som jag pluggar idag, menar hon att jag inte ens har börjat plugga Ma C ännu? Jag blev så jävla arg att jag tog mitt pick och pack och drog. Vi ses en annan dag Ma B/C!.

Så nu sitter jag här hemma, matten känns rätt hopplös trots att jag vill klara av den.
Just nu roar jag mig med att äta popcorn, ungefär hälften hamnar utanför munnen. Men det gör ingenting... för jag sitter i min lillebrors rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback