Vinterlängtan.

Dagen har passerat och inget direkt jätte jobbigt har hänt, trots att min magkänsla sa att det skulle göra det.
Min mamma sitter på ett tåg påväg mot åre. Bland de sista orden jag sa till henne var att jag tyckte det var skönt att hon skulle åka, så det har jag väl lite små ångest över. Tänk om min dåliga magkänsla hade någonting med henne att göra...
Mamma du vet att jag tycker om dig, egentligen.

Är jag knäpp om jag säger att jag längtar till julen och vintern? Jag längtar tills jag får ta fram min stora, mysiga vinterjacka och gå ut i ett lätt snöande vinterland.
Promenera längs en väg och höra hur snön knastrar under fötterna, se barn leka i snödrivor (jag kanske till och med får vara med och leka), krypa upp i soffan med en bra film och en rykande kopp te och se snön glimma utanför sitt fönster. Är det helt fel av mig att faktiskt längta till vintern?







Kommentarer
Postat av: Micke

Nej absolut inte, men vill inte göra dig besviken lr så på något sätt, men vitern har sina dåliga sidor me, slask å en sånn kyla att den är outhärdelig... men visst, vintern är klart något att se fram emot! :D

2008-09-14 @ 19:27:47
Postat av: ThereseLo

nu ska vi inte vara negativa ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback