Bara massa utgifter

Japp, idag har vi varit och köpt kursböcker. Ni ska bara veta hur dyra böckerna här är. Min dyraste bok kostade 67 dollar, förstår ni? Vem fan vill lägga så mycket pengar på något sånt dumt. Blä, där saknar jag verkligen sverige. Det är ju perfekt att få låna böcker.

Så i USA har de alltså avgifter för undervisning, skolmat och skolböcker. Där kan man ju snacka om att Sverige är mycket, mycket bättre. Det är mycekt rättvisare. I sverige kan även folk som kanske inte har så mycket pengar också gå på universitet och få en bra utbildning, medan det här i USA verkligen är en klassfråga att gå på college. Här får de mindre rika förbli dåligt utbildade och smådumma. Det är ganska så hemskt.

Ändå tycker jag det är värt att betala dessa pengar bara för att få vara här och få den här upplevelsen. När jag är klar här har jag ännu en sak att kryssa av på min lista "att göra innan jag dör".
Jag säger bara, tack och lov för csn!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback