Isolated

Bland det värsta jag vet är när nära vänner skaffar pojk eller flickvän och så helt plötsligt ser man inte röken av dem, jag hatar när hela bilden av en "nära" vän raseras och man får se en sida av en person man helst hade missat.

När man var yngre hände det ofta, nästan alltid. Ens vänner skaffade pojkvän eller flickvän och försvann helt plötsligt helt totalt ur ens sociala nätverk. På något vis är det mer förståeligt. Man visste inte bättre.

När man börjar närma sig äldre år så tycker inte jag det är okej längre. Det är inte bara för vännernas skull, det är även för sitt eget och förhållandets välmående. Det går inte att låsa in sig och bara umgås med en person. Den sociala människan som vi alla har inom oss kommer till slut sträcka ut en hand och långsamt kväva kärleken och det förhållandet som existerat. Det kommer att komma ikapp en.

Jag tänke
r inte bara på min besvikelse som växt inom mig när jag förstått hur enkelt du kastat iväg vår vänskap. Jag är oerhört glad för att du är lycklig och har hittat något du fastnat för. Kom bara ihåg. Det kommer att komma ikapp er, den dagen är även den dagen du inser att du inte har några vänner kvar, inte en enda...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback