I fell

Ja det kanske är dags för ett vettigt inlägg som alla andra förutom jag själv också förstår. Som ni märker använder jag bloggen lite för att bearbeta saker och få ut det ur mitt system.

Igår var det juldagen vilket firades med finbesök från Smålands yviga skogar och stor fest. Planen var Café Opera men när vi kom dit så drog jag andan. Tror aldrig jag sett så mycket folk utanför en klubb NÅGONSIN. Det var helt groteskt. Myror i en myrstack hade inte en chans alltså, dem var så många fler! Så vi gav ganska fort upp den idén.

Vinden(en taxi) förde oss sedan till söder, där hittade vi massor med festglada människor och det blev en jätte lyckad kväll.

Men sen hände något på vägen hem. Jag hamnade helt plötsligt i gullmarsplan fastän det var meningen att jag skulle till slussen. Väl i gullmarsplan tänkte jag att det måste ju vara vettigt att ta tåget som går på andra sidan tillbaka, tänkte aldrig en sekund på att det kanske inte var så. Så det blev att vänta 20 minuter tills det tåget kom.

Det tog mig tre stationer att inse att jag hade åkt åt hel håll. IGEN! När jag insåg mitt snedsteg så slängde jag mig av vid nästa station. Där hittade jag en skylt med "Sandsborg". Ja så kan det gå. Nästa tåg in till stan gick om en halv timme. Jag ringde taxi. Taxin åkte fel. Min mobil dog. Jag kan ju säga att det var ett stort FUCK MY LIFE moment där ett tag.

Där stod
jag, i Sandsborg, helt vilsen. Helt ensam. Ingen mobil telefon och den enda människan som sågs till var hon som satt i biljettluckan. Jag kände mig verkligen inte alls stor då.

Jag lyckades
tillslut rangla hem, ramlade innanför dörren runt 6 tror jag. Inte alls lika bitter som jag borde vara. Idag är det ganska roligt till och med. Men det var det inte igår. Igår var det helt brutalt, jävla hemskt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback