Kanalerna och broarnas stad, dag 2 PART 1

 
Dag två bjöd på stekande väder, (som alla andra dagar)
 
 
Väl ute på Lido i dagsljus fick vi se vår första kanal i Venedig med tillhörande bro. Mamma och pappa var glada som spelmän när de skulle få åka båt istället för buss.
 
 
Lidos vattenbusstation var trafikerad och inte alltför lätt att navigera sig runt på för att hitta rätt buss.
 
 
Vi såg vår första Gondol och kunde efter ett par gondoler se ett mönster - de som åkte var enbart asiater. Bilden till vänster är tagen på en av Venedigs mest kända platser San Marco.
 

 
San Marco
 
 
Att jobba i Venedig verkade hårt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Gud så vackert.
sv: Nämen åh, gud så glad jag blir. Tusen tack fina du!
Lördagskram. ♥

Postat av: Teodora

Vilka fina bilder! Hoppas att du har haft det underbart. På den sista bilden står det СВОБОДА = ПOБЕДА
Det betyder Freedom = Victory
Precis det ser jag i dina bilder nuförtiden - frihet!!!
Håh, vad jag saknar dig!

Svar: Åååh tack Theo :) vad kul att veta vad det betyder. och åååå jag saknar dig med!
ThereseLo

2013-08-11 @ 18:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback