Varför åka utomlands när man kan ta Hawaii till den svenska vintern?

 
För ett par månader sen fick vi dra en lapp med ett okänt uppdrag på som vi skulle åka och fotografera. Jag fick åka till den tyska utbytesstudenten Jean som bor vid Sidsjön. Han mötte mig i en blomkrans runt halsen och ukelelen i högsta hugg.
 
En av väggarna i hans rum var helt täckt i en Sverige flagga och när jag följer med honom ner till vattnet för att ta några bilder på honom så visar han mig en halsduk hans mamma stickat till honom. Sjävklart i Sveriges färger.  Under hela tiden jag var där la han aldrig ifrån sig sin ukelele utan spelade låt efter låt för mig. Jean skulle passa på en varm, solig strand på Hawaii men när han står i sin vinterjacka på bryggan och spelar ukelele för ankorna kan jag inte låta bli att tänka att han faktiskt passar ganska i den svenska vintermiljön också.
 

Kommentarer
Postat av: tessie

haha :d kuul


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback