Kanalerna och broarnas stad, dag 5

 
Jag är inte så snabb alla gånger. Därför fortsätter jag nu, i november med bilder från Venedig. Dag 5 åkte vi på vinprovning där vi fick gå runt på vingården och sen smaka goda viner och äta goda italienska delikatesser.
 
 
På kvällen tog jag på mig mitt blomdiadem och vi åkte in till Venedig för att strosa runt lite och titta på fyrverkerier i Venedig
 
 
 
Väl där sänktes blodsockernivån och lite påfyllning av energi kom väl till hands. 
 
 
Just den här dagen var det event i Venedig som bara sker en gång om året. Jag som redan tyckte det var mycket folk där fick nästan panik av alla människor. Det gick knappt att röra sig. Jag vet fortfarande helt ärligt inte om jag någonsin sett så mycke folk på ett och samma ställe förut. Folk satt ute i sina båtar, folk satt som packade sillar längst med vägarna, allt för att se fyrverkerier. 
 
 
Fyrverkeriet höll på i över en timme och när vi stod och tittade upp i himlen så förstod jag varför det var så stort. Man kan egentligen inte kalla det fyrverkier utan det var en show, en välplanerad show. Jättevackert.
 
 
Här är en värdelös bild, men den visar hur tätt inpå folk stod. Den här bilden är inte ens tagen i Venedig utan på ön som vi bodde på. Det var VÄRRE  i Venedig. Så vi var en trött familj efter att ha fajtats med italierna och turister för att ens komma fram.  
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Magnusson

Åh vilka dunderbilder :D

sv: tusentack :D
kramis♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback