Bildbomb, Kreta

 
Det får bli en liten paus i min Venedig uppdatering för lite Kreta. Jag och André bestämde oss dagen innan och drog till ett varmt Kreta dagen därpå. Vi levde lite farligt och bokade en ospecifierad resa, tog vårt pick och pack och inte ens 24 timmar senare satt vi på ett plan påväg mot Kreta. Vi visste inte ens vart på Kreta vi skulle hamna.
 
 
Ljuset på Arlanda var ganska så fantastiskt för en supernördig fotograf som mig.
 
 
Här hamnde vi. I en liten, lugn stad som hette Meleme, 25 minuter med buss från Chania. Inte illa alls.
 
 
Andra dagen hyrde vi en moppe och var lite väl positiva när vi tänkte att vi skulle köra ner till Elafonissi som ligger tvärs över Kreta. Elafonissi kallas för Kretas maldiverna och ett besök dit var väl värt rumpvärken och de fyra timmar de tog att åka dit på vår slöa moppe.
 
 
Elafonissi
 
 
En del tyckte de var lite snyggare än de faktiskt var.
 
 
Man kunde hyra pyttesmå trampbåtar, André var lite sugen på det men han bangade tyvärr tilllslut
 
 
Jag spanade en ascool tygpåse som jag mer än gärna skulle velat ha
 
 
Dagen efter tog vi moppen till en strand som heter Falasserna. Den gick inte heller av för hackor.
 
 
Sättet man fraktar getter på var ganska tveksamt.
 
 
Lite oplanerat blev det också en hyrning av en bil. André var eld och lågor när han fick köra på kringelikrokelvägarna.
 
 
Jag firade mitt nya körkort med att köra den fjärde bilen i mitt liv. Sjukt konstig koppling hade den som till och med knakade. Nä, en Fiat Panda blir det inte för mig. Däremot var det en väldig frihetskänsla att slingra sig fram längs vägarna utan knappt några möten.
 
 
Sen blev det tyvärr dags att åka hem och den söta med dumma tanten som ägde hotellet drog upp oss för tidigt och sa att vår buss skulle komma. Det gjorde den inte förrän en halvtimme senare. Men men, hon var ju söt och kindpussade oss när vi åkte därifrån.
 
 

Kommentarer
Postat av: Teodora

Gud, vad du reser! Men härligt är det! Jag är så lycklig för din skull!

Svar: hehe ja det blev lite resande i sommar :) hoppas du mår bättre teoooo. Såg att du hade vart på sjukhuset. Jag saknar dig!
ThereseLo

2013-09-07 @ 17:31:10
Postat av: Anonym

Han i de små badbrallorna måste bara varit Italienare, haha!

Svar: hhahaha ja förmodligen alltså. Känns som en riktig stereotyp
ThereseLo

2013-09-07 @ 22:39:37
Postat av: Veronica

Fina bilder! Älskar skuggan och den sista, och säkert några fler men det är de jag minns just nu (;

Svar: tack Veriiiii :)
ThereseLo

Postat av: NATALIE

Åh vad havet såg härligt ut! Alldeles turkost! :D

Svar: jaaa det var hur fint som helst verkligen =D
ThereseLo

2013-09-13 @ 06:23:49
URL: http://naataali.blogg.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åh men vad häftigt att bara åka iväg någonstans och inte veta vart man kommer att hamna.
Och så otroligt vackert det var där! :)

Svar: Ja det var fantastiskt!
ThereseLo

2013-09-16 @ 19:01:09
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback