Kanalerna och broarnas stad, dag 2 PART III

 
Tillslut hittade vi till en av de största broarna som gick över Grand Canal
 
 
Längs alla räcken på bron hängde det hänglås som man kunde köpa och märka. Jag tror det betyder tur
 
 
Mot kvällen hittade vi en av de berömda maskaffären, samtidigt som kunderna var där inne satt personalen och penslade på glitter och målade maskerna för hand.
 
 
 
Alla masker var ju inte direkt trevliga att titta på. Varje år har de en festival i Venedig när man klär ut sig i mask och äldre kläder. Jag insåg ganska fort att jag inte skulle vilja vara i Venedig just då med tanke på alla läskiga masker som måste gå lösa just då. Samtidigt så vore det otroligt spännande att få vara med om det. Skräckblandad förtjusning med andra ord.
 
 
Jag blev totaltförälskad i alla vita masker, det blev även en sån som sen tillslut fick följa med mig hem
 
 
Lite av de kläder man kunde köpa för "festivalen"
 
 
Min söta mamma
 
 
Vi satte oss i en liten gränd där det var folktomt. Som vanligt när familjen Loberg ska göra något så blev det heltokigt. Min mamma beställde in ett glas vin när hon egentligen menade en kanna vin, självklart trodde hon också att servitören skulle kunna läsa hennes tankar. Som tur var hade kyparen lite humor och verkade tycka det var lite uppfriskande med glada, tokiga människor
 
 
När vi gick hem låg ett vackert Venedig i mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback