Du vackra stad. Del II

 
Efter mycket pustande i värmen kom vi till slut upp till St Veitskatedralen. Alla kyrkor jag någonsin varit i kan kasta sig i väggen. 
 
St Veitskatedralen
 
St Veitskatedralen
 
 
Jag har aldrig någonsin tidigare sett en så vacker kyrka. Fönstren var helt fantastiska och jag nästan tvungen att kippa efter andan. Nästan så att jag blev religös. 
 
St Veitskatedralen
 
St Veitskatedralen
 
St Veitskatedralen
 
 
Efter besöket i kyrkan gick vi till några andra hus som skulle vara roliga att se, dock var det en rejäl flopp, men ljuset var fint. 
 
 
Det skulle vara som en gränd med gamla hus men efter att ha sett all annan arkitektur i Prag så gick det liksom inte att jämföra. 
 
 
Vi gick även på museum för gamla kläder och tortyr.
 
 
På vägen tillbaka till hotellet passade vi på att fylla på energin med potatis som smakade lite som chips. Mamma var glad som ni ser. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback