Baby shower

 
 
Förra helgen hade vi Baby shower för bästa Elin som vilken dag som helst ska bli mamma. Vi lekte gissa bajset vilket ni ser på bilden ovanför här. Vi hade även en tipspromenad om Elin och om bebisar. 
 
 
Tessie hittade en kompis i Tilda som var på besök med sin mamma.
 
 
Finaste Elle, visst strålar hon? 
 
 
Man kan ju liksom inte låta bli när de är så små. Så lena och så så.. små... Otroligt gulligt. 
 
 
Här ligger alltså lilla Knutte och väntar på att få komma ut. Många kvinnor blir flodhästar när de är gravida, Elin är bara vacker. Jag lät även de andra gissa omkretsen på Elins mage som sedan mättes till enbart 100cm. 
 
 
Mickis och Linus har verkligen lyckats här alltså. Tilda är så himla söt. 
 
 
Det bjöds på marängtårta och cupcakes. 
 
 
 
 
Vi får väl se om det är en liten kille som kommer ut. 
 
 
 
 
Jag vet inte varför jag envisas med att rita men med det här mästerverket gjorde vi en gammal god lek "sätt knorren på grisen" till "sätt första hårstrået på bebisen"
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tycker inte själv att formuleringen "Många kvinnor blir flodhästar när de är gravida, Elin är bara vacker. " är lite problematisk?

Att jämföra gravida kvinnor som kanske inte har, i samhällets ögon, en perfekt mage/kropp under graviditeten för flodhästar? Är inte utseendetshetsen redan tillräckligt stor i samhället utan att den ska börja gälla även under tiden man är gravid? Förövrigt är det är inte direkt så att man själv kan välja hur ens graviditet påverkar ens kropp.

All graviditet är vacker. Oavsett hur kvinnan ser ut.

2014-03-18 @ 23:34:49
Postat av: ThereseLo

Jag håller självklart med dig du anonyma. Jag var inte jätteseriös när jag skrev det utan skämtade och överdrev mest.

Självklart är kravet på utseendet tillräckligt som det är, alldeles för mkt skulle jag säga. Det var verkligen inte min mening att spä på det. Graviditet är självklart vackert på alla sätt, bara grejen att något så speciellt kan växa inuti en människa är ju helt fantastiskt. Sen tycker ju jag att min vän Elin är lite vackrare än alla andra med tanke på att hon är min vän, jag är inte så objektiv där med andra ord. Men jag håller absolut med dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback