Hey how U doin?

Hey, How U doin'?
 
I veckan fick jag göra ett jobb på en cirkus i en by utanför Borås.  De har inte öppnat än så vi fick fokusera på sådant som redan fanns där, typ djuren. Jag var mer än nöjd. 
 
 
Även fast man jobbar msåte man passa på att ta tillfällen i akt ibland. Jag fick klappa den här elefanten på TUNGAN!?, tydligen älskar elefanter det. Jag var ganska noga med att tvätta händerna när jag kom tillbaka till redaktionen om man säger så. 
 
 
En närbild på elefantens hud.
 
 
 
Jag vet inte ifall jag någonsin har sett en Zebra på riktigt någon gång men de var så vackra så det kändes overkligt.
 
 
Hej. 
 
 
 
Anton Frank är den som har tränat alla djuren och det märktes att de tyckte mycket om honom. 
 
 
Kamelerna var lite väl nyfikna på vad jag höll på med. Ett antal slick senare på min kamera lämnade jag tältet. 
 
 
Han säger att det är tryggt men den här bilden utrstrålar inte det direkt. 
 
 
Lamadjur, jisses vilka stjärnor. Fantastiska. Jag bryr mig ju egentigen väldigt mycket om djur och jag tycker att det är viktigt att de har det bra. Alla djur får inte vara med varje år på uppvisningen utan en del djur måste vila. Tydligen märker man på dessa djur att de blir ledsna. Cirkusdirektören försäkrade oss om att de behandlar djuren jättebra och att de här djuren är uppfödda på det här sättet. Det vet liksom inget annat. Man får bara hoppas att det är sant. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback