Du vackra stad. Del V

 
En annan dag startade vi med att bege oss till en marknad. Jag höll i kartan som en riktig turist men vi hittade dit. Mycket roligare med karta än GPS, känns mer på riktigt. Egentligen la mamma över hela ansvaret att hitta på mig vilket jag faktiskt klarade över förväntan. Det kan man inte tro va... 
 
 
Marknaden var vad man kan kalla - en riktig flopp. Det såldes häxor som blinkade och skrattade djävulsk. Riktigt obehagliga. 
 
 
Till luncnen tog vi en en rejäl öl som gick på under 10 kronor, inte helt fel. 
 
 
"Det dansande huset". Den som byggde detta hus måste ju vart hög på droger. 
 
 
När vi var i Prag var det den varmaste perioden de haft på väldigt länge. 37 grader mätte termometern och svett flög från mig åt alla håll. För att pausa i värmen satte vi oss på en båt för att svalka gommen med iskaffe. 
 
 
 
Karlsbron
 
 
I Prag får det drickas på offentlig plats. Köp en öl, slå dig ner i en ring på torget med alla dina vänner och bara ha det gött. Synd att Sverige inte kan ta efter lite mer av det beteendet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback