Lake District, Del I

 
Ärligt talat. Det finns vackra platser, och sen finns det vackra platser. Lake District, nationalparken i Norra England tillhör det senaste. 
 
 
Jag fick nys om Lake District i och med att de valdes in som världsarv i Unesco – och blev på en gång alldeles förälskad. Jag bara var tvungen att åka dit. Som tur var spottar inte mina föräldrar i glaset när det gäller resor – och de bestämde sig för att ta med sina barn på en resa för att fira deras bröllopsdag. 
 
 
Vi bokade in oss på ett litet hotell som låg mitt i ingenstans, en liten sjö inringades av bergen framför och gjorde att hela upplevelsen såg ut som en kuliss. Det var verkligen svårt att ta in skönheten. Det var verkligen som att vara i en saga. Jag känner lite att mina ord inte riktigt kan ge bilderna rättvisa så jag låter nu många av dem tala för sig själv. En sak vill jag bara säga – Lake District, tusen tummar upp. 
 
 
 
 
 
 
 
Lake District är känt för alla sina naturstigar och hajkleder. Vi begav oss upp på berget Cat Bells som består av typ fyra toppar. Svettigt och fruktansvärt jobbigt värre – men så jädra värt all möda. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback